Alla inlägg under oktober 2014

Av Anders Holmberg - 5 oktober 2014 00:37

Är på resande fot. Bak och Chokladmässa. Hem och villamässa. En himla massa folk i farten i Stockholm idag.

Väl på hotellet blev det middag med barnen. Vi valde att lämna mobilerna på hotellrummet under middagen. Riktigt riktigt skönt. Det enda jag hade lite problem med var vad klockan visade. Åter på rummet blev det lite sällskapsspel och efter några timmar utan mobil loggade jag in på Facebook via mobilen.

Noterade då att moderaternas partiledare och utbildningsminister Johan Ehn börjat spekulera hejvilt kring Obunden Samling. Tråden fick genast mer vätska och Roger Jansson började namnge mig, flödet var av mycket konstig karaktär.

Jag har ibland lite svårt att förstå olika personers trådar på Facebook och framförallt syftet med dem. Det här var nog en sådan. Kanske inte riktigt genomtänkt från början och klassikern kasta inte sten i glashus är väl rätt talande i detta. 
Nåja naturligtvis svarade jag herrarna.

Här är mitt svar:

Hoppsan hoppsan. Hörni grabbar blanda inte in mig i Era supersena lördagspekulationer och supertolkningar ?

Kanske ni borde fokusera på Ert nya moderna superparti Moderat Samling istället. Åtta mandat i nästa lagtingsval var det väl?

Ni har under snart ett års tid gjort det absolut mesta ni kan för att som ni själva sagt vilja eliminera ut Obundna totalt från den politiska kartan på Åland.

Det är märkligt hur så erfarna och duktiga proffspolitiker som jag trodde Ni var visar upp en sådan här märklig sida. Johan Ehn du som partiledare borde nog veta vad fokus skall ligga på ett år före valet. Och att du som minister skriver så som du gör i denna tråd är mycket anmärkningsvärt.

Precis som kvinnorna och "deras nya gäng" formar Obunden Samling för framtiden kanske ni borde lägga fokus på Ert superparti. Men jag förstår samtidigt Er stora frustration.

Flugan som ni så himla gärna ville bli av med sitter fortfarande envist fast på Er ruta. Och det förefaller av rapporterna jag läst senaste veckorna att den snart torkar fast.

Jag önskar Moderat Samling all lycka till i nästa val. Jag känner flera i ert parti och jag glädjs med deras framgångar. Men som företagare och hobbypolitiker avskyr jag när man utan vare sig grund eller fakta börjar snacka skit och hittar på saker om mig som person, företagare och politiker.

Börja nu fokusera på lite annat än att smutskasta andra partier och föreningar vad de gör. Jag tror ni har mycket mer att vinna på detta.

Ha en fortsatt trevlig helg.


Anders obunden i Obunden Samling, en hobbypolitiker i Mariehamn.

Presentation


Välkommen till min blogg. Åsikter, tankar och funderingar från mig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Min gästbok

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards