Direktlänk till inlägg 10 februari 2017

Arenafrågan så mycket mer än IFK och ÅID friidrott

Av Anders Holmberg - 10 februari 2017 07:45

 

Stadsstyrelsen i Mariehamn återremitterade på torsdagen ärendet om friidrotts- och fotbollsfaciliteterna till kultur och fritidsnämnden. Mitt förslag om en kommitté förlorade omröstningen knappt.


Nu hoppas jag innerligt att nämnden och förvaltningen ser möjligheterna i detta stora politiskt viktiga ärende.

För mig handlar allt detta om så mycket mer. Detta är en oerhört viktig satsning på turismen. Övernattningarna har minskat i 20 år nu. Det behövs krafttag. LR, Mariehamn, näringslivet, ja hela Åland mår bra av mer turister och mer positiv utveckling. Det ena ger det andra och att utveckla dessa anläggningar är en mycket viktig signal för framtiden. 


WHA står inför stora renoveringsbehov och upprustning. Nu har staden chansen att göra något riktigt bra av allt detta. 


Låt nu inte detta bli en politisk långbänk utan visa tydlig politisk vilja och handlingskraft.


Detta handlar inte om IFK eller ÅID friidrott.

Detta handlar om Mariehamn och destinationen.


Tillsammans kan och vill vi om vi bara vill.


/Anders 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Holmberg - 11 oktober 2023 23:43


 

Av Anders Holmberg - 14 september 2023 12:10


      Kort om mig: Anders Holmberg, företagare, 48 år, Mariehamn. Två döttrar 20 och 22 år. Politiskt engagerad i 16 år i Mariehamn, stadsfullmäktige, stadsstyrelsen, nämnder, stadens bolag och kommiteer. Är idag ersättare i Ålands lagting f...

Av Anders Holmberg - 9 augusti 2023 11:00


Idag gick ett pressmeddelande ut att jag valt att fortsätta mig politiska karriär hos Moderat Samling.För kontinuerliga uppdateringar följ mig på mina facebooksidor.   Pressmedelande - Mariehamn den 9/8-2023.Holmberg väljer Moderat Samling Efter...

Av Anders Holmberg - 25 april 2023 20:24


Hej!   Vad roligt att ni hittat till min bloggsidan. Jag finns numera på Facebook. Följ mig och mina politiska tankar där.Anders Holmberg - Politiker | Facebook   ...

Av Anders Holmberg - 29 november 2021 20:45


     Lite måndagstankar.   Hoppas alla haft en fin lillajul.   Vill bara berätta för mina vänner och följare att jag meddelat styrelsen i Obunden Samling att jag lämnar Obundna. Detta är ett beslut som mognat fram det sista året oc...

Presentation


Välkommen till min blogg. Åsikter, tankar och funderingar från mig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards