Direktlänk till inlägg 17 oktober 2019

Lyhördhet är viktigt i mitt politiska arbete

Av Anders Holmberg - 17 oktober 2019 23:06

 
Ytternäs Skola är en viktig plats i mitt Mariehamn. Mina två döttrar gick i skolan och jag var med i hem och skola föreningen i två år vid skolan. Jag har många minnen från skolan. En skola som växer och som behöver byggas ut. 

Med anledning av mina fyra senaste år inom stadspolitiken kände jag att jag vill berätta lite om saker jag gjort sista mandatperioden. Så jag skrev en insändare. Inte lätt just nu med alla teckenbegränsningar. 

För mig är det viktigt att Mariehamn och Åland är en trygg plats att bo på. Det finns mycket jag vill fortsätta jobba med inom politiken. De senaste fyra åren har jag lämnat in drygt 20-talet motioner i stadsfullmäktige.


Några av dem: Ställplatser för husbilar i Mariehamn, Driftsprivatisering av Mariebad, Belysning längs med strandpromenaden, Badhusberget, Skylt på Lotsberget, Området utanför hamnterminalen, Ta till vara vatten vid Lotsbroverket, Utbyggnad av Ytternäs skola, Trafiksituationen vid Västra Ytternäsvägen, Mer samarbete med tredje sektorn, Parkeringssituationen vid västra hamnen, Undersök möjligheterna att förändra skolornassommarlovstider, Sänkt kommunalskatt år 2016 och 2017, Dygnet runt-vård på daghem, Minska antalet ledamöter i stadsfullmäktige, Handikapparkering vid Nya apoteket, Båtbottentvätt, Utbyggnad av Islandia, Initiativ om fältarnas arbetsbeskrivning och uppgifter.

 

Genom åren har jag träffat många människor som uppvaktat mig med tankar och ideer. Motioner är ett sätt att lyfta viktiga ärenden och föra fram mina och stadsbornas åsikter. Flera av de inlämnade motionerna har resulterat i handling och resultat. Jag vill fortsätta jobba på den vägen och jag hoppas att fler människor tar kontakt med mig.


Med min politiska erfarenhet i stadspolitiken, mitt engagemang och intresse, men även förmågan att våga ifrågasätta hoppas jag nu på ert fortsatta förtroende i kommunalvalet och lagtingsvalet på söndag.


Jag jobbar för er alla där ute på Åland och jag kommer alltid att vilja ha fortsatt kontakt med er.Det är en styrka att lyssna på ålänningarna som lever ute i verkligheten.


Anders Holmberg (Ob)

kandidat i lagtings- och kommunalvalen





 
 
seo service UK

seo service UK

Lördag 20 april 17:36

asasdasdadad

http://truediamond.co.uk

 
asdad

asdad

Lördag 20 april 17:39

ey there, i do suppose your weblog should in all likelihood be having internet browser compatibility problems. On every occasion i check your weblog in safari, it appears best but whilst beginning in net explorer, it has some overlapping problems. I sincerely desired to give you a short heads up! Besides that, excellent blog! I am glad to read your blog. your blog is really awesome and cool. your blog is really great and cool. 

http://truediamond.co.uk

 
Ingen bild

dfgfdf

Söndag 21 april 07:51

https://www.fknapredak.com/ I?ve recently started a website, the information you offer on this website has helped me tremendously. Thanks for all of your time & work.

 
dsasda

dsasda

Söndag 21 april 07:57

https://www.fknapredak.com/ Thank you for every other magnificent article. Where else may just anyone get that kind of info in such an ideal manner of writing? I have a presentation subsequent week, and I am at the search for such info.

http://www.fknapredak.com

 
ioiui

ioiui

Söndag 21 april 07:58

We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your website provided us with valuable information to work on. You’ve done a formidable job and our entire community will be grateful to you.

http://fknapredak.com

 
3ty543

3ty543

Söndag 21 april 08:00

먹튀폴리스주소
Great work! That is the kind of info that should be shared across the internet. Shame on Google for now not positioning this submit upper! Come on over and visit my web site . Thanks =)

http://fknapredak.com

 
dsaasd

dsaasd

Söndag 21 april 08:32

log should in all likelihood be

http://fknapredak.com

 
เว็บไซท์ แทงบอล&

เว็บไซท์ แทงบอล&

Söndag 21 april 08:32

Even nevertheless there are lots of decision methods with the purpose of lookup used for non published numbers, but you would approximating rapid stately results to you possibly will look forward to in, you possibly will necessitate with the purpose of desire particular sort of swap telephone search company.

http://sportsbetonline365.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Holmberg - 11 oktober 2023 23:43


 

Av Anders Holmberg - 14 september 2023 12:10


      Kort om mig: Anders Holmberg, företagare, 48 år, Mariehamn. Två döttrar 20 och 22 år. Politiskt engagerad i 16 år i Mariehamn, stadsfullmäktige, stadsstyrelsen, nämnder, stadens bolag och kommiteer. Är idag ersättare i Ålands lagting f...

Av Anders Holmberg - 9 augusti 2023 11:00


Idag gick ett pressmeddelande ut att jag valt att fortsätta mig politiska karriär hos Moderat Samling.För kontinuerliga uppdateringar följ mig på mina facebooksidor.   Pressmedelande - Mariehamn den 9/8-2023.Holmberg väljer Moderat Samling Efter...

Av Anders Holmberg - 25 april 2023 20:24


Hej!   Vad roligt att ni hittat till min bloggsidan. Jag finns numera på Facebook. Följ mig och mina politiska tankar där.Anders Holmberg - Politiker | Facebook   ...

Av Anders Holmberg - 29 november 2021 20:45


     Lite måndagstankar.   Hoppas alla haft en fin lillajul.   Vill bara berätta för mina vänner och följare att jag meddelat styrelsen i Obunden Samling att jag lämnar Obundna. Detta är ett beslut som mognat fram det sista året oc...

Presentation


Välkommen till min blogg. Åsikter, tankar och funderingar från mig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Min gästbok

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards