Alla inlägg under november 2021

Av Anders Holmberg - 29 november 2021 20:45

  


Lite måndagstankar.
 
Hoppas alla haft en fin lillajul.
 
Vill bara berätta för mina vänner och följare att jag meddelat styrelsen i Obunden Samling att jag lämnar Obundna.
Detta är ett beslut som mognat fram det sista året och som nu var enkelt. Det är tufft att vara egenföretagare, politiker och obunden.
 
14 år är en lång tid. Jag var en av de få som stannade kvar 2013 när flera medlemmar lämnade Obundna. Det var en turbulent tid då. Men, jag är stolt över min och andra medlemmars insatser. Jag vågar påstå att utan mitt och deras engagemang hade inte Obundna haft fyra lagtingsmandat och suttit i regeringen idag.
 
Men ett politiskt parti består av fler än lagtingsgruppens medlemmar. Ersättarna och gräsrötterna är viktiga i politiken. De är viktiga för Obunden Samling nu och i framtiden. Det behövs entreprenörer, företagare, ide- och nytänkande människor i politiken. Utan dem och gräsrötterna blir inte utvecklingen den samma och pulsen inom politiken riskerar stanna.
 
Jag har varit delaktig i stadspolitiken sedan starten 2007. Min avsikt som politiker har varit att kunna påverka min närmiljö och förbättra Mariehamn till något ännu bättre.
 
Vad som nu händer i mitt politiska liv får framtiden utvisa. Men målet är att representera mina väljare i fullmäktigesalen mandatperioden ut.
 
Ha en fin dag nu allesammans.
 
 
Anders Holmberg
Företagare i stadspolitiken.
Mina förtroendeuppdrag de senaste åren:
Stadsstyrelsen 2019 -
Ålands lagting 2019- (2:a ersättare)
Stadsfullmäktige 2017-2019.
Stadsstyrelsen 2015-2017.
Ålands lagting 2015-2019 (3:e ersättare)
Stadsfullmäktige 2013-2015.
Stadsfullmäktige (1:e ers.) 2011-2013.
Infrastrukturnämnden 2011-2015.
Hamn o säkerhetsnämnden, 2007-2011.
Stadsfullmäktige (2:a ers) 2007-2011.
Under tiden i stadsstyrelsen har jag även fungerat som stadsstyrelsens representant i Kultur- och fritidsnämnden och byggnadsnämnden. Ägarrepresentant i MCA och Mariehamns hamn Ab. Vidare har jag deltagit i kommittér och arbetsgrupper sedan 2007.


Artiklar från media:

Anders Holmberg lämnar Ob | Ålands Radio & Tv Ab (alandsradio.ax)

Anders Holmberg lämnar Ob | Ålandstidningen (alandstidningen.ax)

Anders Holmberg lämnar obundna | Nya Åland (nyan.ax)

Presentation


Välkommen till min blogg. Åsikter, tankar och funderingar från mig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Min gästbok

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards