Alla inlägg under augusti 2023

Av Anders Holmberg - 9 augusti 2023 11:00

Idag gick ett pressmeddelande ut att jag valt att fortsätta mig politiska karriär hos Moderat Samling.

För kontinuerliga uppdateringar följ mig på mina facebooksidor.


 


Pressmedelande - Mariehamn den 9/8-2023.

Holmberg väljer Moderat Samling

Efter 16 år inom politiken på Åland ansluter företagaren Anders Holmberg till Moderat Samling för Åland.

- Vi välkomnar Anders Holmberg till team Moderaterna och som kandidat till årets lagtings- och kommunalval. Övergången betyder att Moderat Samling ökar till största fullmäktigegrupp. För Moderaterna betyder det att vi har en av Ålands mest erfarna kampanjarbetare i våra led. Holmberg är känd som företagare och politiker, han har ett samhällsengagemang utöver det vanliga, kommenterar partiordförande Wille Valve.

Holmberg som idag är ersättare för Obunden Samling i Ålands lagting och sitter i stadsfullmäktige inledde sin politiska bana hos Frisinnad samverkan på Åland.

- Man kan säga att cirkeln är sluten, jag började ju min politiska karriär hos Frisinnad Ungdom och ungdomsparlamentet en gång i tiden, säger Holmberg.

Holmberg ansluter direkt till Moderat Samlings stadsfullmäktigegrupp som därmed blir den största grupperingen.

Efter att ha lämnat Obunden Samling har flera partier varit intresserade av att engagera honom.

- Det är en del som fört samtal med mig, det känns förstås bra, men beslutet att välja Moderat Samling var ändå rätt enkelt i slutändan. Moderaterna är ett regeringsdugligt högerparti som med sin politik behövs i Ålands lagting och i den kommande regeringen, säger Holmberg.

Som företagare är skattegränsen, näringslivet, turismen och kommunikationer viktiga för Holmberg.

- Utan ett fungerande näringsliv har vi inte en bra skola, vård och omsorg.


Årets val ett av de viktigaste

För att Åland skall kunna växa som destination och boendeort behöver Åland goda kommunikationer till havs och i luften. Åland och det åländska näringslivet är beroende av detta, förtydligar Holmberg.

- För oss företagare och ålänningar blir höstens val ett av de viktigaste valen på flera år, det är viktigt att alla borgerliga röster fortsättningsvis blir en högerröst.


Nu ser Anders Holmberg fram emot att fortsätta med politiken hos Moderat Samling.

- Det behövs personer som vill engagera sig i politiken på Åland. Personer som vågar säga vad de tycker och som står upp för sina tankar, argument och idéer. Som lyssnar på medborgarna och våra skattebetalare. Det har jag alltid gjort och det kommer jag att fortsätta göra även inom Moderat Samling, avslutar Holmberg.


Fotnot:
Anders Holmberg har under sina fyra mandatperioder 2007-2023 suttit i stadsfullmäktige, stadsstyrelsen, hamn- och säkerhetsnämnden och infrastrukturnämnden. Under perioderna i stadsstyrelsen var han även representant i kultur- och fritidsnämnden samt byggnadsnämnden. Holmberg har även varit stadens ägarrepresentant i hamnbolaget och MCA samt suttit i kommittéer och arbetsgrupper i Mariehamn. Holmberg har även haft en aktiv roll inom Obunden Samling. Idag är Holmberg aktiv inom Ålands Näringsliv.



För mer information kontakta:

Wille Valve, partiordförande, tel. 0405 962929

Anders Holmberg, tel. 0457 0721934

Presentation


Välkommen till min blogg. Åsikter, tankar och funderingar från mig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Min gästbok

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards