Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Tack! Nu går resan vidare....

Av Anders Holmberg - 17 oktober 2011 22:36

STORT TACK!


55 lagtingsröster och hela 66 kommunalvalsröster.


Jag är STOLT, evigt tacksam till Er alla, men samtidigt glad över att det finns folk som tror på mig därute.


Jag skall göra mitt bästa och Ni väljare vet att ni får kontakta mig när Ni vill om ni har saker Ni vill att jag för fram inom OBS gruppen.

I lagtingsvalet ökade jag med nio röster från valet 2007.  Jag slog flera av de politiska rävarna, det var kalasroligt och partiet höll fyra mandat.
 
Kommunalvalsresultatet drog verkligen ut på tiden, men det var det värt.
Resultatet kom en bit in på natten mot måndagen, Obs 2 mandat och ÅF 2 mandat. Vi inom OBS hade ett tekniskt valförbund med ÅF. Jag var inte med på listan, dääm. Men jag hoppades att jag kunde ligga bra till för suppleantplats.

En i partiet ringde valförbundet på dagen och ville ha alla övriga röstetal till alla i gruppen. "Tyvärr vi håller på och kontrollräknar rösterna ännu så vi kan inte säga något."

Nytt rekord för partiet
Sedan ringde det på eftermiddagen, vi söker stadsfullmäktigeledamot Holmberg. Kul samtal måste jag säga, målet med valet var förstås att komma direkt in i fullmäktige, vi hade en målsättning inom partiet och listan 4-5 mandat, vi fixade 3 till obundna och 1 till ÅF. Obundna gör därmed sitt bästa val någonsin i Mariehamn. Aldrig tidigare har vi haft tre mandat, två för många år sedan, då Danne och Frille satt i stadens borg.


Dagen i övrigt gick i gosandets tecken, barnen kom idag och vi har bara kramats och sett på idol avsnitt, ätit gott. Eftersom jag reser bort på ett möte imorgon är det med mamman inatt och nu längtar man bara tills imorgonkväll när man kommer hem igen och de är i huset och sover med mig igen en vecka framåt.


Valet har gett mig extra energi och kraft inombords att fortsätta med skilsmässan, jag säger inget mer om detta förrän allt är klart. Även travgalan gav extra styrka, tänk vilka fina människor det finns som bryr sig ibland. Nu väntar en kidzvecka och vi har massor med  häftigt på gång och jag hoppas vi kan njuta och kramas extra mycket ihelgen.


Ha det underbart och massor med kramar till Er alla.
/Er egen Anders.



Här kommer ett härligt minne från kvällen med barnen:

Min ena dotter och jag satt och kikade på valresultatet idag vid datorn. Hon är helt inne i det här och kollar röster, vem som deltog, lagting och kommunalval, vem som riskerar komma in, nästan inne och inte inne etc. Skojigt.


Sedan kikade hon på alla valannonser och ser dig och utbrister.


VAAA! Är Erik med i Centern?
...Jag: Vad är det för fel på det partiet då?
Hon: Men pappa, han brukar ju faktiskt vara i Geta skola och äta.
Jag: Hmmm
Hon: Alltså Centern, dom tycker ju bara om bönder.


Nog e barn för gulliga!


Ps. Gissa förresten om det blev jubel på kidzen och mig när valnämnden ringde och vi satt i bilen tillsammans.

OBS! Vi skall presentera lite vinnare i tävlingarna, det kommer, håll ut :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Holmberg - 11 oktober 2023 23:43


 

Av Anders Holmberg - 14 september 2023 12:10


      Kort om mig: Anders Holmberg, företagare, 48 år, Mariehamn. Två döttrar 20 och 22 år. Politiskt engagerad i 16 år i Mariehamn, stadsfullmäktige, stadsstyrelsen, nämnder, stadens bolag och kommiteer. Är idag ersättare i Ålands lagting f...

Av Anders Holmberg - 9 augusti 2023 11:00


Idag gick ett pressmeddelande ut att jag valt att fortsätta mig politiska karriär hos Moderat Samling.För kontinuerliga uppdateringar följ mig på mina facebooksidor.   Pressmedelande - Mariehamn den 9/8-2023.Holmberg väljer Moderat Samling Efter...

Av Anders Holmberg - 25 april 2023 20:24


Hej!   Vad roligt att ni hittat till min bloggsidan. Jag finns numera på Facebook. Följ mig och mina politiska tankar där.Anders Holmberg - Politiker | Facebook   ...

Av Anders Holmberg - 29 november 2021 20:45


     Lite måndagstankar.   Hoppas alla haft en fin lillajul.   Vill bara berätta för mina vänner och följare att jag meddelat styrelsen i Obunden Samling att jag lämnar Obundna. Detta är ett beslut som mognat fram det sista året oc...

Presentation


Välkommen till min blogg. Åsikter, tankar och funderingar från mig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Min gästbok

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards