Direktlänk till inlägg 10 september 2014

Bloggen lever igen....

Av Anders Holmberg - 10 september 2014 13:02

  
En härlig augustimorgon vid Slemmern i Mariehamn.  


"Det rycker inom mig"
Jag är tillbaka med min blogg. Har en längre tid funderat på att börja blogga,  ibland skriver jag av mig på Facebook, någongång har jag skickat en insändaren till tidningen eller åtminstone har jag skrivit den klar att bara skicka in. Att blogga känns rätt logiskt för mig. Jag är och har alltid varit en person med tankar och åsikter. Jag brukar stå för mina åsikter även om jag ibland får sansa mig, ibland kan det bli rätt fräna debatter både på gott och ont. 

"Don´t look back, you are not going that way"
I takt med den digitala utvecklingen har det blivit så mycket enklare att blogga och skriva av sig. Idag räcker det ju med en iPhone för att kunna göra en hel del. De sociala medierna är både på gott och ont i samhället. Jag gick igenom lite av de äldre inläggen som är från lagtings- och kommunalvalet 2011. Första inlägget om en ny folksjukdom känns rätt aktuell ännu.

Flera av Er kommer säkert att tolka denna bloggåterkomst från "Holmberg" som ett startskott mot valet 2015. Om så är fallet vet jag inte, under mina sju år inom politiken har jag varit med om både det ena och det andra. Jag gick till val med Obunden Samling, jag representerar idag mina väljare i stadsfullmäktige i Mariehamn och sitter i salen för Obunden Samling, hur framtiden ser ut vetjag faktiskt inte.

Livet har varit omvälvande senaste tre åren, det har hänt en hel del, jag kan lätt säga att jag skaffat mig många nya livserfarenheter. Här i mitt lilla kryp in kommer jag att skriva av mig om både det ena och det andra.

Tills dess, läs denna krönika på Hbl ;)

http://hbl.fi/opinion/i-dag/2014-09-10/653681/algars-ligg

Ha en härlig dag allesammans.
/Anders

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Holmberg - 11 oktober 2023 23:43


 

Av Anders Holmberg - 14 september 2023 12:10


      Kort om mig: Anders Holmberg, företagare, 48 år, Mariehamn. Två döttrar 20 och 22 år. Politiskt engagerad i 16 år i Mariehamn, stadsfullmäktige, stadsstyrelsen, nämnder, stadens bolag och kommiteer. Är idag ersättare i Ålands lagting f...

Av Anders Holmberg - 9 augusti 2023 11:00


Idag gick ett pressmeddelande ut att jag valt att fortsätta mig politiska karriär hos Moderat Samling.För kontinuerliga uppdateringar följ mig på mina facebooksidor.   Pressmedelande - Mariehamn den 9/8-2023.Holmberg väljer Moderat Samling Efter...

Av Anders Holmberg - 25 april 2023 20:24


Hej!   Vad roligt att ni hittat till min bloggsidan. Jag finns numera på Facebook. Följ mig och mina politiska tankar där.Anders Holmberg - Politiker | Facebook   ...

Av Anders Holmberg - 29 november 2021 20:45


     Lite måndagstankar.   Hoppas alla haft en fin lillajul.   Vill bara berätta för mina vänner och följare att jag meddelat styrelsen i Obunden Samling att jag lämnar Obundna. Detta är ett beslut som mognat fram det sista året oc...

Presentation


Välkommen till min blogg. Åsikter, tankar och funderingar från mig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Min gästbok

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards