Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

600 000 euro återbetalas

Av Anders Holmberg - 15 oktober 2015 22:31


Idag lyssnade jag på valdebatten i Ålands Radio och så ringde telefonen. 
 
Först till det intressanta. Jag ifrågasatte ju om Ålands Gymnasium brände pengar nyligen i ett debattinlägg. Detta efter att jag fått uppgifter om att ÅG hade en bra bit över 600 000 kvar i sin budget och uppgifter på gatan sade att de fått köporder. 
 
Idag ringde förvaltningschefen vid Ålands Gymnasium och ville prata och berätta. Det samtalet uppskattade jag varmt. Tack Anders. Han redogjorde för det tuffa läget ifjol och att investeringarna och alla inköpen just nu var viktiga och nödvändiga. Det är bra med korrekta investeringar. 
 
Sedan konstaterade han att mina budgetuppgifter stämde rätt bra. Runt 600 000 uppskattade han att Ålands gymnasium skulle betala tillbaka efter årsskiftet. Pengar som ÅG alltså får över i budgeten. Så den som säger att det inte finns luftfickor och pengar att omfördela lite varstans i förvaltningen den ljuger. 
 
600 000 euro. Hälften av detta kunde gått och väl ha skjutits in till polisen nu. Men just ja. Det är ju olika avdelningar i förvaltningen. Nå tur att jag belyste uppgifterna. Nu lär det ju inte brännas några pengar. 
 
Till Ålands Radio o tv:s debatt idag.
Hörde den via mobilen i bilen. Måste för övrigt passa på att berömma radion litegrann. Deras bevakning inför valet har varit bra. Från debatten tar jag med mig lantrådets uttalande. "Har Åland råd att byta lantråd"
När det sedan avslutningsvis kom frågor från publiken och lantrådet svarade. Ja då höll jag på att köra ner i diket. Till och med reportern tappade bort sig. 
 
Det känns hela vägen att det är några partier som är riktigt oroliga inför valet. Debatten har gått över i smutskastning och häxjakt. 
 
Så otroligt ledsamt. Men vad gör man inte för att komma åt makten och härligheten. 
 
2 dagar kvar till valdagen nu. 
Kom ihåg att rösta. 
 

 

 
 
Ingen bild

Ea

15 oktober 2015 22:56

Det är sorgligt hur vissa partier får de utrymme de behöver i debatten medan andra knappt får tala till punkt.

Anders Holmberg

17 oktober 2015 23:05

Så är det tyvärr. Efter valet skall jag hylla och dissa lite saker.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Holmberg - 11 oktober 2023 23:43


 

Av Anders Holmberg - 14 september 2023 12:10


      Kort om mig: Anders Holmberg, företagare, 48 år, Mariehamn. Två döttrar 20 och 22 år. Politiskt engagerad i 16 år i Mariehamn, stadsfullmäktige, stadsstyrelsen, nämnder, stadens bolag och kommiteer. Är idag ersättare i Ålands lagting f...

Av Anders Holmberg - 9 augusti 2023 11:00


Idag gick ett pressmeddelande ut att jag valt att fortsätta mig politiska karriär hos Moderat Samling.För kontinuerliga uppdateringar följ mig på mina facebooksidor.   Pressmedelande - Mariehamn den 9/8-2023.Holmberg väljer Moderat Samling Efter...

Av Anders Holmberg - 25 april 2023 20:24


Hej!   Vad roligt att ni hittat till min bloggsidan. Jag finns numera på Facebook. Följ mig och mina politiska tankar där.Anders Holmberg - Politiker | Facebook   ...

Av Anders Holmberg - 29 november 2021 20:45


     Lite måndagstankar.   Hoppas alla haft en fin lillajul.   Vill bara berätta för mina vänner och följare att jag meddelat styrelsen i Obunden Samling att jag lämnar Obundna. Detta är ett beslut som mognat fram det sista året oc...

Presentation


Välkommen till min blogg. Åsikter, tankar och funderingar från mig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Min gästbok

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards